Patetiskt

I morgon kväll ska jag iväg på trevligheter med Bönorna, så det var dags att ge sig ut på en liten runda igen.

Det har varit ett par dagars uppehåll pga. allt stök med studentförberedelser.

Fotbollsdottern hade tagit min cykel, så jag bestämde mig spontant för att testa lite asfaltnötning för första gången i år.

Sagt och gjort!

Skönt väder med sen kvällssol gjorde att det inte fanns mycket att klaga på.

Mer än insatsen då.

 

"Skönt när det blir 50 så man kan dra ner på farten lite" :-/
Dagens banprofil:

Lågt, men jämt tempo.
När jag stapplat mig hem igen, drog jag ner soptunnorna och tittade lite på tulpanerna.
Skyfflade bort en död, huvulös fågel som fallit offer för något (katt?) mitt i den nysådda gräsodlingen.
Förberett lite medtag till grillet i morgon kväll, vi kör knytis med en aldrig varierande fördelning av uppgifter.
Jo, lite annorlunda i år, för jag tar med en efterrätt som aldrig blev framtagen vid studentfirandet (hoppas den är ätbar...).
Normalt är den skickliga konditorn GodaVännen som står för desserten.
Inte lätt att utmana den standarden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0