Man kan köpa hjältar!

Idag var jag och inhandlade mina schabrakblommor.

Lokala handelsträdgården tillhandahöll även i år mina favoriter bland stinkblommorna: Hero!

De passar kanske inte superbra till huset, jag tar dem ändå bara för att jag älskar färgen.

Jag vet, det finns superläckra med annorlunda former på kronbladen, men det här är en sorts bonnpelargon för mig.

Jag ska ju ändå bara pynta på skiten, som vi brukar säga i familjen.

Tuplipanerna avvaktar, men några är sprickfärdiga. Gissa om jag väntar och längtar?!
Nu har det dessutom börjat regan, så det lär inte bli någon premiär idag.
Skönt för mig, för jag är helt slut (av allergi tror jag) och nu kan jag gå inne och påta på lite i lugn och ro.
Nu har jag påtat med disk, bakar ett bröd, håller ni-vet-vad sysselsatt och inser att studenten är runt hörnet.
Måste börja med listor även på hemmaplan tror jag.

Har iofs en del sparat sedan tidigare erfarenheter, men måste överblicka också.
Och även inomhus ska det väl pyntas på skiten.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Snygga pelargoner. Mina tulpaner har inte heller slagit ut. Låter inge bra med din pollenallergi. Har du medicin?

Oj studenten snart , hej vad det går

2012-06-02 @ 22:49:51
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0