runSemester(söndag, familjemiddag)

Idag har vi varit fokuserade på sommarens familjemiddag.
Ursprungstanken var att grilla och sitta utomhus.
 Men regnskurar och hård vind gjorde att vi bytte både plats och maträtt.
Först gällde att hitta botten i köket för att ha lite arbetsutrymme.
När det var gjort satte jag igång att baka brytbröd.
Sist jag bakade sådana var till studentbuffén och då blev jag inte riktigt nöjd, men nu blev det bra (som jag kan bedöma).
Alla barnen var hemma och några av deras respektive.
Vi hade förrätt: rostade bröd med löjrom eller tomatpesto beroende på önskemål.
Varmrätten var vår kanongoda gryta med chevrépotatis till.
Sedan blev det lite sällskapsspel och diskning.
Därefter var det dags för kaffe och efterrätt.
Hela sommaren har jag varit så sugen och idag slog jag till: limemarinerade jordgubbar med vitchokladsås och vaniljglas - hur gott som helst!
Sedan var det dags för mera sällskapsspel: Mellan tummen och pekfingret. Fullständigt sanslösa frågor, man måste gissa helt enkelt.
Nu har allt lugnat ner sig och sonen skjutsar hem stadborna.
Vi tittar på OS-krönikan från 2000.
I morrn' har jag (oxå) semester :-)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vilken matlagnings energi och vad gott det lät. Nu undrar ju den oinsatte läsaren vilken den kanongoda grytan var? Och spel så härligt. Här vill oftast bara 2/4

2012-07-23 @ 00:09:02
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0