Spårigt & snårigt


Igår kväll såg det ut så här från mitt fönster - SNÖ i massor.
Borde ha gått ut och skottat då!

Skulle klippa mig 9 i morse, så jag ställde väckaren för att hinna skotta uppfarten för att ta mig ut med lilla bilen (som fortfarande står ute om nätterna).

Men nu hade snön blivit många gånger tyngre av fukten.
Slet som ett djur med snöbjörnen, 1.5 m sedan var skopan full.

Till sist var uppfarten ren i alla fall.
In för att inse att klockan redan var 8.20, prioriterar duschen före frukosten och sedan in i bilen för att slippa ha så bråttom in till stan.
Men inte en plogbil så långt ögat kunde nå, jag såg inte en enda på väg till stan. Spårigt och moddigt efter stora vägen.
Farten pendlade mellan 50 och 70 hela vägen. INGEN gjorde någon omkörning!
I stan var inte parkeringarna uppskottade, så när jag klev in på friseringen var klockan 9.05.
Puh!
Inte kul att vara sen.
Då säger min frisör att hon inte hinner klippa mig för nästa kund kommer snart?!
Det visar sig att jag hade tid 8.30 :-(
Hon är väldigt reko och erbjöd mig en ny chans 15.00, den tog jag.
Så nu har jag ont i kroppen, är hungrig och oklippt och mitt planerade kaffestopp hos GodaVännen fick skjutas på framtiden :-(
Så startade den här dagen.

p.s. jag gillar faktiskt att skotta snö, men det är så mycket roligare när det är riktig snö och inte vatten i halvfast form.

Kommentarer
Postat av: Kristina

trist start på dagen. Och grämer mig över kaffesällskapet. <Och inte fortsatte min dag bra heller. Tar mig inte till strömsund, knäppa kommun. Man tar ej hänsyn till sjukdomar eller social skäl det är bara de med rätt handikapp som får åka. Grrrr

Hoppas din dags fortsättning blev bättre

2012-01-03 @ 13:53:23
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0