Den första och den sista dagen

Idag har jag en min första ledig dag för det här året.
Surdegsdottern har sin sista lediga dag innan hon återupptar studierna (massor av tjocka böcker där).

Vad gör man med denna speciella dag då?
Nja, inget speciellt.
Ska strax gå till lokala gymmet!
Hurdå...??
Jo, jobbet har problem med träningskorten för de anställda, så jag bestämde rask att det var dags att testa något nytt.
->Träna lokalt på kvällstid.
Tjuvstartade i går kväll med att gå och lösa kort samt jogga igång lite.
Usch så trött jag blev.
Straffet för att jag haft så långt uppehåll.
Om man tittar i de pinsamma månadsrapporterna så ser man att förra gången var 18/11, och då femte gången på två månader :-(

Dagen har börjat rätt ok.
Bussåkande dottern gjorde ett pocketcall* 07.18, men hörde förstås inte att jag svarade.
Försökte hohoa, men fick bara lyssna på syskonens prat på busshållplatsen.

Ojdå nu var kaffet slut... tar en kopp till!
Har tänt några ljus och njuter av Ingentinget.
Dottern har dykt upp (lite halvhängig så hon ska inte med till gymmet). Trevligt med lite prat oss lediga emellan.
Tittar lite på en matmöbel i en tidningsannons.

Borde nog stryka lite dukar, alla bord är kala efter avjulningen.
Vilka bekymmer jag har...

* det finns ett antal funktioner/finesser på vissa mobiler som det inte talas så högt om.
En är pocketcall och en annan är pocketphoto. Det kostar ju lite extra, men You're worth it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0