Hur trött kan man bli?

Långsam start och sedan iväg till gymmet.

Lite mindre motigt än igår i alla fall.

Tog med ajfånen eftersom jag "hittade" ett par hörlurar som jag köpte före julen, för att ha just när jag tränar :-)

Insåg att man absolut inte vill ha långsamma ballader när man ska anstränga sig, så nu blir det till att sätta ihop en Spotify-spellista som har energi.

På vägen njöt jag av hur vackert det blir när det kommer mycket snö och inte blåser.

Synd för sonen dock, som har skottningen.

Dottern hade surfat fram ett recept på kycklingwraps.

Så vi drog iväg på kåmpe för att kompletteringshandla lite och sedan började vi.

Kycklingen skars i fina bitar, marinerades i lime och stekes med fihackad chili. Till det en avocadosalsa.

Det var mycket gott.

Inte minst salsan:

  • 3 avocados
  • 1 rödlök
  • 3 tomater
  • 1 lime
  • 1 tsk flingsalt
  • grovmalen svartpeppar
  • 2 msk hackad färsk koriander eller basilika
Skala och dela avocadon i tärningar. Hacka löken. Dela, kärna ur tomaterna och skär dem i tärningar.
Blanda avocado, tomater och lök. Droppa över saften från en lime. Salta, peppra och lägg i hackad koriander.

Bra balans av smaker och kryddigt!

Fick inte så mycket gjort som jag hade hoppats, knappt något faktiskt.

I morrn' blir det begravning för mig, IB för några andra och lägenhetstitt för en femte.

Stadsdottern är hemma på besök och jobbar i helgen.

Nu ska jag avsluta lapp #3.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Ser gott ut. Hoppas morgondagen blir bra trots begravning. Du ser nog M där kram

2012-01-21 @ 00:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0