Björnjakt

Helt plötsligt var det dags att skotta igen.
Problemet var att vår snöbjörn redan förra gången var på väg att ge upp och när barnafadern tog en tur i morse så kaputtade den totalt.

Lokalt var alla sådana redskap slutsålda.
Måste ut på björnjakt!

Den ena (snart slutkörda) bilen var redan inne i stan eftersom dottern hade ett jobb inplanerat sedan länge.

Mannen skulle vara i stan 11 för att åka på långväga handbollsmatch.
Sonen och den amerikanska gästen skulle åka med en buss från stan 11.50, så det passade att jag skjutsade in alla tre och sedan startade skallgången.

Mitt tidsschema var pressat.
Redan 12.00 ville jag vara tillbaka hemma för att se damernas hemmamatch.
Men allt gick som smort, på första största affär siktade jag en bamsing direkt.

Dessutom hann jag göra några fynd, förhoppningsvis, i form av ett par klädplagg.
Bild kanske kommer senare.

Handlade kött till middagsmaten också.

Hann inte riktigt till matchstart, anlände när halva första perioden hade gått.

När vi kom hem strax före 14  var det dags  för dagens gympass i naturgymmet.
Snön var lätt, så det var rätt ok.
Men helt genomsvettig blir man ju.

Sedan en tur till affären (kåmpe såklart) för att shoppa det som saknades.
Middagen var rätt raskt iordninggjord eftersom vi var tre som hjälptes åt.
Dottern anlände efter jobbet.

Just när vi skulle sätta oss ringer sonen och säger att tåget strax är framme i stan.
Jaja, bara att käka lite snabbt och sedan ut på taxituren.

Nu har jag precis sett färdigt en högt rankad film The hurt locker, som jag nog inte riktigt förstod.
Är väl bara att kojja då?!
Kanske läsa en liten stund först...

Kommentarer
Postat av: Kristina

Skönt se att du var kvar i livet. Kollat många ggr på fb o här o msn men ingen vän i cbs. .Skönt att det finns snöskottare att få tag i ssk som nyheterna säger att våren vänt igen och vintern kommer tillbaka så då är du ju väl förberedd. Ha en bra dag

2012-02-26 @ 12:38:01
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0