Småstök med stort resultat

Igår bakade en av brudarna en mjuk pepparkaka i min stora Nordic Ware-form.
Det går mycket smet och tar en hel del tid, men resultatet är rätt roligt.
Kanske gör vi en till jul, speciellt om vi får gäster.
Idag har vi småstökat.
The Dynamic duo är i stort sett klara med julkplappsinköpen (suck!) och har slagit och lackat idag.
Medan jag lagade mat, gjorde den energiska dekoratören en ansats på några gamla burkar som jag har tänkt kan stå på schabraket, med värmeljus i.
Vi provtände inne för att se hur det blev.
I jultid är det väldigt praktiskt att kunna använda matkällaren för att förvara livsmedel.
Därför hade jag en idé om att städa där och skapa lite utrymme och ordning.
Resultatet blev över förväntan:
Tror inte vi kommer att fylla allt utrymme dock... :-)
Nu The terrible two och fadern dragit iväg på uttagning till länslaget. Kul, en lördag kväll.
Inte minst med tanke på att de var spellediga från seriespelet.
Just nu tittar vi lite på Harry Potter och de vises sten, men jag tror jag ska gå till en annan TV och titta på semifinalen i innebandy-VM.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Oj vad duktiga ni är. Tjusigt värre i matkällaren. Här liggs det verkligen efter. Ha en bra söndag

2012-12-09 @ 00:08:49
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0