Ännu en dag av onytta

Början av dagen var planerad: moder skulle med en buss 9.30 och sedan innebandymatch 12.00.
 
Men det visade sig att den bussturen slutade gå förra helgen.
Hem tillbaka igen.
Nästa möljiga resande söderut var med tåget 11.04.
 
Så vi satsade på att bara åka en gång, dvs. det blev rätt gott om tid  innan matchen började.
Men då hann vi skjutsa sonen tvärs över stan, efter att han tenterat.
 
Matchen gick bra, vinst med 4-2.
Hemmaboende familjebidragen gjorde en mycket bra match.
Bortaboende familjebidraget spelade inte, har problem med benvärken (måste vara ålderna va'?).
 
Hem med spelarna efter matchen och till kåmpe medan de duschade.
Standardmat efter match: Tacos. Så också idag.
 
Därefter dags för lite Ruzzle (igen).
en sak jag retar mig på är folk som säger att de vill spela (slumpmässigt) och sedan inte fullföljer hela matchen.
Jag har "gett upp" flera gånger för jag blir så less på att vänta. Jamena.... 47 timmar.
 
Men julandet gör inga framsteg sådana här dagar.
Efter midagen var jag tvungen att lata mig fram till adventskalendern :-(
Nu tittar jag lite på Harry Potter och den flammande bägaren.
 
Funderar på om jag ska satsa på att baka lite i morgon kanske.
Skulle behöva stryka gardiner och dukar också.
Vore bra att ha grovstädningen bortgjord innan nästa helg. Då skulle det vara skönt att få ägna sig åt småfinliret.
Har faktiskt en del julklappar att slå in också och det är INTE kul att ha kvar sent på kvällen den 23:e.
 
Helst skulle jag vilja hinna fundera på lite rim också.
Det är verkligen kul att kunna läsa rim och gissa tillsammans.
Men det kräver lite tid om rimmen ska bli det minsta roliga.
 
Nu ska jag se om någon vill ruffla.

 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ja den vardagliga vardagen kräver oxå sitt. Jag arh vntat på folk över 50 timmar trista typer. Sen akn amn ju inte utmana så många för då måste man ju köpa mera tjänst och eftersom det inte ens är min telefon så är det omöjligt. Somliga ber motböner för mitt russlespelande. Antar at det bekymret har inte du

2012-12-15 @ 23:59:26
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0