runSemester(onsdag, inteRegnIallaFall)

Igår hände det flera saker.
Det regnade (!).
Svågern tittade oväntat in efter ett kundbesök.
Jag gillar verkligen spontana besök.
Jag gillar planerade besök oxå: på kvällsidan dök min 08-kusin med familj upp.
Jag hade väntat med middagen för att vi skulle kunna äta tillsammans. Men då hade redan hushållets barn varit tvugna att äta pga. klubbprovning och annat.
Jag hade betämt att göra orientalisk köttfärstårta, som jag händelsevis älskar själv :-)
I serveringsförslaget står tomatsallad, strimlad isbergssallad, gräddfil smaksatt med curry OCH brytbröd.
Har alltid allt utom brytbröd, så igår fick jag för mig att baka det (man vill ju göra sig lite för ibland). Jag hade ändå bakat ett nötbröd och regnet skvalade ner utomhus.
Trevligt med besök!
På kvällen åt vi jordgubbar som gästerna hade med sig och jag gjorde glass till.
Hemgjord glass genererar  (i det här fallet 3) äggvitor som jag inte har så lätt för att göra av med, jag har inte riktigt tålamod att göra maränger. Men idag satte The dynamic duo igång med ett äggviteförbrukningsprojekt.
Snacka om tålamod, att stå och spritsa marängsmeten i små toppar. Under är det en chokladkaka av något slag tror jag.
I morse hade gästerna ingen särskild brådska, så det blev frukost i godan ro, kaffe och prat förstås (vissa tittade mest på OS).
När de åkt vidare så var det lämpligt att dra på sig gräsklipparkorna. Sol, men inte pressarläge (säga vad man vill, men jag är beredd till det mesta för att få vara på gräsmattan).
Jag har ett par välpatinerade skor som jag har när gräset ska klippas.
Efter klippningen satt jag ute i solen och löste korsord och sånt som ska avverkas i lokaltidningen (+ B&B-krysset). Maken skrapar badrumsfönstret, som behöver kittas och målas (som vanligt utförs målning i garaget).
Efter den välförtjänta (?) vilan gick jag in och "lagade" mat = värmde köttfärstårta från igår till fönsterskraparen och mig. Ingen mer som skulle äta med oss så sent idag.
 
Sitter nu och fixar lite, tittar på OS, dricker kaffe och inväntar lämpligt träningsläge.
I morrn inträffar det osannolika att jag ska åka till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Härligt med besök. Köttfärstårta lät gott, vad har du i den? Mattorka här. Ha en bra dag på jobbet .

2012-08-08 @ 23:48:10
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0