Mitt fantastiska liv

Ledig dag!

Varför ändra ett vinnande koncept? Jag startar i sakta mak med frukost och sedan: min del av universum.

I soffan, med kaffekompisen, sudokut och datorn.

Idag fuskade jag och röjde lite i köket medan teet drog och innan jag fick kaffe.
Trivs så otroligt dåligt där när det ser ut (vilket det alltid gör med mycket små uppehåll).

Så var det dags för lokaltidningens "svåra" sudoku.
Idag gick den på räls.
Jag har en något kluven inställning till det där.
Går det för fort blir jag less.
Går det för långsamt tycker jag att jag suger som inte kommit längre i mitt sudokulösande.
Aldrig riktigt nöjd.

Dagen har inte många måsten, vilket är själva poängen med mina lediga dagar.
Nu när vi bara har en bil (som står på jobbet förstås) så "kan" jag ju inte göra så mycket praktiskt utanför hemmet.
Inte handla, inte panta tomburkar,  inte fara till återvinningen, inte...
Tänker nog gå till gymmet, men det får möjligen bli ikväll.
Bättre lata sig dagtid och plåga sig när jag ändå inte orkar ta mig för något.

Kaffet uppdrucket, sudokun och anagrammet löst, bloggat.
Vad blir nästa insats nu?
De med påsklov har inte synts till, så dammsuga får vänta.
Kanske göra klart i köket, så det ser drägligt ut ett par minuter.
Tanken har snuddat vid Vårfeja på schabraket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0