Det minskar

Ledig dag!

Ibland har jag dåligt samvete över att jag är ledig.

Hur kan jag ha det?

Vad gäller jobbet är det knappast berättigat, eftersom jag inte förfuskar någon tid i förhållande till min anställning. Möjligen är jag så ineffektiv när jag sitter där, att det vore befogat med fler timmar för att fullgöra arbetsuppgifterna.

Ute lyser solen med sin frånvaro, så det blir inget mys på balkongen idag, heller.

Men regnet har jobbat på, så nu är vi tillbaka och förbi snölaget vi hade innan bakslaget.

Tror inte ens det kommer att behövas någon skottning på snöåsarna i vår.

Nu sitter jag här med mitt kaffe och filosoferar.
Hur gör jag med gymmet idag? Var dit en sväng igår kväll för att inte ligga på minus. Gick sådär. Körde super1000'ingar, för det kändes lättare att plåga sig igenom. Men svettig och slut blir jag.
Mission accomplished antar jag.

Det suger att inte ha en bil att tillgå när jag är ledig.
Det finns en hel del småsaker jag skulle vilja göra när jag är hemma, men de flesta kräver bil och det har jag inte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0