Vad är det som är trasigt?

I enlighet med tidigare redovisad plan drog jag iväg till spåret för ett pass.

Jätteblött var det där, långsamt gick det oxå, så det fick bli 10 intervaller efter avslutad joggingtur.

Det här är det enda jag har prioriterat sedan i april, men det verkar inte hjälpa :-(

Nu har jag nybytt batteriet i pulsmätaren, men den går bara i ett par sekunder.

Jag är så trött!

Den fyller en viktig funktion i så mån att jag inte behöver fundera över om jag plågar mig tillräckligt. Bara att se till att pulsen ligger tillräckligt högt, så behöver jag inte vara lika missnöjd över dåliga tider.

Men man kan ju undra om det är annat som är trasigt?

Kroppen och knoppen (se bild ovan) t.ex. Jag orkar verkligen inte plåga mig.

Hemma igen var det dags att tänka på mat.

Vi hade tagit fram lax redan på fredagen, så det var inte mycket att välja på trots att bara en mindre del av styrkan skulle dinera.

Jag surfade lite och bestämde mig för att använda ädelost och kläm fläs för att få till lite "sås".

Har en tendens att bli lite torrt annars.

Till det recept jag hittade hörde limemarinerad gurka, så jag testade det eftersom jag hade tillgång till lime

(ursprungsidén var att använda lime och ingefära till laxen)

Men det var bara jag som uppskattade tillbehöret.

Sedan var det dags att ta en tur till affärn' och när vi kom hem insåg jag att jag hade bakningen kvar.

Vi har kiosken på damernas seriepremiär i morgon em. Hinner inte baka på fm eftersom fotbollsdottern har match 11.30.

Så jag har gräddat en långpannekaka som ska svalna innan ovanpåkletet ska på.

 

 

 

Nu sitter jag på övervåningen med dator och en kopp te, eftersom The dynamic duo* har besök och ockuperar mitt ordinarie kvällsläger.

 

 

 





* The dynamic duo är ett annat felkopplat ord, fast lite mer avsiktligt. Det används ofta som beteckning på Batman och Robin, men kändes lite mer positivt än The terrible two.

Kommentarer
Postat av: Kristina

usch jag blir så orolig över ditt plågande. Är det bra för kroppen knoppen o själen? När du far så illa kanske du måste sänka ambitionerna, det har ju andra fått göra före dig och överlever. Oj om jag kunde hjälpa dig på ngt sätt med ngt men jag fortsätter o ber i alla fall kram

2011-09-25 @ 13:38:38
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0