Tiden rusar

I morrn' kommer svärföräldrarna, då är det trevligt att kunna bjuda på lite fikabröd.

Brudarna är ihärdiga och bakar som få.

Avancerade saker: Sarah Bernard, surdegsbröd å sånt.

Själv drämde jag i med hederliga kanelbullar, dubbel jäst - en jäsning.

That's me - allt ska göras på 6:an*.

På begäran gjorde jag halva satsen med vaniljfyllning och resten med kanel.

Dagen har ägnats åt småpulande och inkluderade bl.a. ett besök på Gamla Gammhallen för att se damseniorhandboll.

Rejäl förlust mot de förmodade serievinnarna.

Men ändå inte pinsamt.

Efter middagen har jag faktiskt programmerat (igen!) och lyckades faktiskt sno ihop en lösning till den uppgift som studenterna spurtar med i morgon.

Men nu är det nog dags för lite sömn.

 

* på 6:an: ett internskämt som bygger på att jag gärna har spisplattorna på maxvärme (6:an) nästan vad jag än ska tillaga.


Kommentarer
Postat av: Kristina

oj vad duktiga ni är, sarah bernhard mums.... Skönt när man gjort allt detta .

2011-10-31 @ 17:11:51
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0