Söndagsverksamhet

Idag har det inte varit så mycket.
Varit ett par svängar i tvättstugan (för få dock).

Brudarna satte igång att baka chocolate chip cookies, så vi satt i köket hela gänget.

Medan de bakade, löste språkpolisen och jag DN's söndagskryss.
Vi verkar vara på G, eftersom vi fick ut lokala lördagskrysset igår, på en dag bara.
Förra veckan fick vi inte ut krysset på hela veckan :-(

Middagsplanen för idag var kycklingsallad och då önskade en av cookie-bagarna att jag skulle baka kuvertbröd.
Eftersom surdegsdottern bakar rätt ofta så har hushållsassistenten blivit stående på köksbänken, trots att vi burit bort det mesta annat, så sagt och gjort!
Bakade på en liter och satte bullar i långpannan, för att få ett större (och enklare) brytbröd.

Det kan  vara väldigt roligt att baka!

Efter middagen åkte jag in till jobbet för att fixa lite utskrifter till i morgon bitti.

Nu sitter jag och degar!
Och chattar med GodaVännen som varit och pärlat i helgen.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Till alla läsare på din blogg vill jag ge ett tips, gå in på : Kristinas pärlgäng | Cancerfonden bloggar

blogg.cancerfonden.se

Där säljs så mkt fina saker för en god sak

2011-10-10 @ 15:52:24
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0