Lite i taget

Många små uppdrag blir det på helgerna.

Igår skulle döttrarna iväg och titta på skräckfilm och övernatta hos en kompis.

Längst bort i ingenstans!

Regnet vräkte ner och mörkret blev kompakt.

Dessutom visade det sig att resenärerna inte var helt säkra på om dom hittade.

Jag hade aldrig varit där så jag hade bara det generella målet klart för mig.

Dialog i mörkret:

- Men ring henne och fråga då!!

- Neej, det kan vi inte.

- Varför inte det?????

- Det gjorde vi förra gången också!

Men vi kom rätt, i stort sett direkt.

I morse var det en tur tlll återvinningen igen, mera byggskräp och en dörr.

Hämta sagda döttrar i sagda ingenstans (enklare att hitta nu!)

Sonen passade på att övningsköra båda vägarna.

Iväg till affärn'!

Vad trodde ni?- inte en lördag utan en tur till kåmpe!

Raskt iväg på halln' - sonens innebandymatch.

Vinst med 7-4.

Hem för att laga middag.

Diska undan.

Nu är ett rum färdigrenoverat!

Det andra rummet (i undre raden) ligger i startgroparna och ska fixas till veckan.

Maken fixar med taklister i vrum/matrum, som nog också ska börja fixas till veckan.

Just nu ser jag på MoDo-Djurgården, 1-0 efter 6 minuter av tredje perioden.

I morrn' ska jag försöka mig på att baka lite bullar.
Behövs nog för kommande fikastunder!
Dottern ska kanske baka lite surdegsbröd oxå.
Dessutom har vi en handbollsmatch som kan vara lite kul att se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0