Kappvändande Djingis khan

Identitetskris under uppsegling...
Har tidigare fått några epitet stämplade på mig:
  • Stalin (eller möjligen Lenin), när jag tillsammans med en kollega drev igenom hårda förkunskapskontroller för registrering på kurser (ledde dock till en klar förbätring för alla!)
  • bitter medelålders ultrafeminist
  • saknar humor

och nu i slutet av veckan dök det upp ytterligare två :-(
  • maken tilltalade mig: Och vad tycker Djingis khan i frågan?
  • dottern tyckte att jag var en kappvändare
Man kan ju känna sig kluven för mindre, och deppad!

Vet inte om jag särskilt framgångsrik som despot heller??
Jag har visserligen alltid försökt hävda att vår famij inte är en demokrati, utan en vänligt sinnad diktatur.
Men ändå!

Att liknas vid en av historiens råaste (och störste) erövrare känns möjligen lite alarmerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0