För många

Hela min arbetsyta i köket upptas av apparater:

Från vänster:
  • (hushållsassistenten)
  • espresso-bryggaren
  • hushållsvågen
  • kaffebryggaren
  • vattenkokaren
  • kaffekvarnen
  • matberedaren
Hushållsassistenten har inte sin plats på bänken, men har blivit kvar där medan vi renoverar eftersom vitrinskåpet, där den brukar stå, är nedmonterat.
Och surdegsbagaren vill använda maskinen rätt ofta.
I går kväll var vi fyra damer hemmavid så någon fick den ljusa idén att vi kunde spela något sällskapsspel.
Sagt och gjort, alla var på, så det blev Trivial Pursuit.

Efter bara ett par rundor beslöt vi oss för att köra barnfrågorna (upp till 14 år), annars hade vi nog suttit där än...

Själv rosade jag inte marknaden, men lyckades till sist kapa åt mig min första plupp, långt efter alla andra.

Måste förevigas:

Idag har jag betat av lite på det där stället som är ointressant för alla utom mig.
Tillbringar ju rätt mycket tid där, så det måste vara ett huvudintresse.
En annan ointressant iakttagelse: bara gammfolket hemma, som det verkade, så vi bestämde oss för att vara lata och äta rester.
Sonen dök upp och då fick det bli MER rester.
Intressant meny: grillad frukostkorv, portersås, taco-färs, ungersk gulasch, sallad, ädelost och kokt potatis.
Snacka om söndagsmiddag.
Följer favoritlagets bortamatch via
Svensk Innebandys LIVE MATCH service.
Underläge med 2-0, 5 minuter in i andra perioden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0