Standardaktiviteter för speciell lördag

Dagen började med en tur till stan, för att försöka göra lite shopping med modern.
13.00 ville vi vara klara för då började dagens innebandymatch.

Sedan var det bara att dra igång:
Under rätt många år har vi försökt ha en rutin runt första advent.
Mest för att hinna med och känna att jultiden närmar sig.

Jag har alltid haft målsättningen att ha saffransbröd och pepparkakor bakade. Det är starten för mig.

För några år sedan började barnen att göra julgodis tillsammans någon dag i advent. Inte sällan har det sammanfallit med pepparkaksbaket.
Så blev det i år också.

En annan (trevlig) rutin började för ett par år sedan när det blev ohållbart att få önskelistor i någorlunda god tid för att klara julklappsshoppingen. Då bestämde vi att söndag första advent var den dag när alla önskelistor skulle offentliggöras.

I år visade det sig att allt detta skulle gå av stapeln redan idag lördag, av olika praktiska skäl.

Pepparkaksdegen satte jag redan på torsdag kväll.
Det knepiga är att vi varje år den här tiden verkar ha råttor i kylskåpet, eller mer specifikt i pepparkaksbyttan!
När jag tog fram den för att baka ett par plåtar till önskelistereleasen lyckades jag fånga en råtta på bild!
Hah!
(se bildbeviset ovan)

Nu är allt lugnt igen. Lukten är den rätta, men inga ljusstakar eller adventsstjärna är uppsatta ännu. Får se i morrn' om vi lyckas fixa lite plats i några fönster. Just nu är alla tillgängliga fönster proppfulla med de stackars krukväxter vi har.
Vardagsrummet är ju normalt hemvist för nästan alla mina blommor, men där pågår renovering för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Energiska du. Hoppas du hann o orkade ngn stake o stjärna. Spänd på om vår nya tradition ska funka ikväll

2011-11-27 @ 14:12:18
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0