River och sliter

Idag har vi pulat på med en hel del.
Barnafadern drog iväg i ottan, utan att någon märkte det, faktiskt!

Stadsdottern ringde tidigt (vid 10) så då blev det lagom att stiga upp.

Frukost i godan ro.
Jag njuter verkligen av att få ta förmiddagen helt i min egen takt.

Sedan hade jag tänkt att vi skulle ta bort tapeterna i vardagsrummet.
Men körkortsapiranterna vill övningsköra lite först.
Sagt och gjort, två längre vändor ner till hamnen för min del.
Sedan den dagliga turen till kåmpe, det lokala köptemplet.
Vi började slita i tapetlagren och jobbet gick rätt bra.
Förutom för mig som skulle försöka ta loss golvlisterna. Ingen barnlek.
Jag blev rätt svettig :-(
The dynamic duo tog hand om matlagningen medan surdegsdottern och jag fortsatte. Dammigt blir det.
God middag: kyckling-fajitas!
Tillbaka till gruvan. Stadsdottern hämtades av bilkörande dotter och jag städade upp alla tapetrester.
Lugnet lägrade sig.
I förbigående satte barnen igång att designa köket. Snabbt togs nedanstående skiss fram.
Till efterrätt lite senare gjorde vi hemgjord glass.

Nu sitter vi och tittar på Valencia - Real Madrid.

I morrn' drar innebandy folket söderut 8.30 , själv blir jag kvar hemma. Finns väl alltid tvätt att ta hand om, om jag blir less på att vara overksam :-)

Tja, varför inte...


Kommentarer
Postat av: Kristina

oj vad du / ni alla är duktiga. Känner verkligen underläget på alla plan. Köksskissen såg ju bra ut vad tycker du själv? Ha en trevlig kväll

2011-11-20 @ 18:07:33
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0