Arbetssam ledig dag

Den lediga dagen började bra: jag sov VÄLDIGT länge.

(besökande modern måste ha undrat...)

När jag väl kom på benen var det dags att skrida till verket: Saffransbröd!

Både saffransbullar med mandelmassa i, och lussebullar.

 

Efter baket drog Modern och jag iväg mot stan för att köpa blommor inför advent.

Efter inköpen besökte vi GodaVännen, där det också gjordes några små inköp. Vackra ting! Man kan bara avundas kreativiteten och fingerfärdigheten ...

Att vi fick kaffe behöver knappast sägas, men inte mindra uppskattat.

 

Vi har en del i morrn' också:

  • tidigt shoppingtur för Modern och mig.
  • Innebandymatch 13.00
  • Pepparkaksbak (degen satte vi igår kväll!)

Söndag är det dags: önskelisterelease!
Då blir det samling (i källaren, eftersom vardagsrummet är omöblerat fortfarande), glögg och genomgång av samtliga önskelistor.





Javisstja: Sonen har nu körkort - allmänheten varnas.

Kommentarer
Postat av: Kristina

det var så trevligt med besök.Och era medhavda grejer. Ser att det står mandelmassa i lussekater är det det i de vi fick oxå, måste bara kolla för allergin.Maken o jag har provsmakat bullarna de var supergoda. tack än en gång välsignelsekram

2011-11-27 @ 14:10:39
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0