Uppgradering 2.0 -> 0.1??

Jodå, jag lyckades lura ut mig på en tur (den inre dialogen är intressant :-) ).

Kom på en lämplig kategorisering av verksamheten:

  • lufs: i stort sett rask promenad, det mentala är en enda stor strid - "jag SKA INTE gå"
  • lunk: något snabbare och fötterna hasar inte fram, mera som i väntan på ett intervallpass för att inte stelna till, det mentala haltar och undrar varför man inte kan leva på gamla meriter, man blir inte trött - man blir slut
  • spring: i den här kategorin finns det ett visst flyt, i alla fall en ambition att hålla uppe steget, man snubblar inte längre över alla pinnar på stigen, det mentala anar stundvis ett ljus i tunneln och periodvis kan man bestämma över kroppen
  • löpning: här är det fråga om att trötta ut sig medvetet, steget är lätt och det mentala styr ansträngningen
På denna skala tror jag att jag idag gick från Lunk2.0 till Spring0.1
Stortränarna pratar gärna om fartlek, dvs. att man varierar hög och låg fart under en längre runda. Det brukar jag också köra: lite "fortare" när jag orkar och långsamt när jag inte orkar :-/
Hemma tyckte jag att det var lämpligt att avsluta suddokun under eftersvettningen:

utan att sudda en enda gång!
Duschad och mätt efter en lagomt ambitiös lunch borde jag nu ägna mig åt att avsluta reviewarbetet. Den ska skickas in idag.
Det visade sig vara ännu ledigare än väntat att ta ut en ledig dag idag.
Barnafadern for med döttrarna till Göteborg för att se på SM-finalerna i handboll i morgon.
Sonen skulle till norra grannstaden direkt efter skolan, och dessutom sova över till i morgon.
Så jag blir helt själv hela dagen och kvällen.

Nu regnar det... Vältajmat att ta eländet på förmiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0