Halvledig

Det visade sig (i almanackan) att jag lagt in min lediga dag idag. Skönt att sova tills man vaknar.
Men dagen blir bara halvledig, för jag måste ta en barntaxitur efter lunch.
Tandutdragning på hemorten krockade med sistachansenskolsimningen i stan, men det löser sig om jag hämtar vid simhallen så OK då!
Utsikt från soffan:



Kaffe, internet och lokaltidningen är standardutrustning för verksamheten före lunch.
Ska försöka stånka mig ut på en tur också.
Sedan taxituren.
Sedan som vanligt med middag å så.

Igår var det en del fotboll i vanlig ordning.
Maken och dottern såg stadens storlag skåpa ut seriens topplag, medan jag traskade iväg till lokala konstgräsplanen för att titta på sonens match. Underläge med 0-2 vändes till 2-2 i alla fall.

Riktigt ruskigt väder, regn och rätt hård blåst gjorde att man trots rejäla kläder kände sig frusen efteråt. Sonen fick en skada på skenbenet (singelolycka), men den verkade ge sig fram på kvällen.

Nä, nu tar jag en kopp till!

Kommentarer
Postat av: Kristina

När solen är framme är det skönt på gården men det växlar. Lyckades få i mig en kopp ute. Det är väl det enda roliga som hänt just nu eljest är det mörker

2011-05-30 @ 13:45:25
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0