Ingentinget är inte bestående

Trots att jag inte gör något, händer det lite saker på dagarna ibland.

Först var det tidig fotbollsmatch: 8.00.
Seminfinal i festivalen.
Efter en lite skakig inledning var det aldrig något snack och laget vann med 3 - 0.

Hem för att vila och äta lite lunch.

Den hemflyttande dottern skulle passa på att städa ut sig ur studentrummet mellan semin och finalen som skulle starta 14.15.
Hon hade tänkt fixa det på egen hand, men damsugaren var kaputt så jag tog vår och åkte in.

Vi hjälptes åt och det gick snabbt eftersom allt annat var klart.
Men en sak är säker: man fick kräkreflexer av att gå in i det gemensamma korridorköket. Så mycket vidrigt!
Sen åkte vi över tilll äldsta dottern, drack kaffe och hade jättetrevligt någon timme.
Hem för att duscha och sedan iväg till stadens huvudarena för att se finalen.
Ett norsk lag på andra sidan, men de hade ingentig att sätta emot och vårt lag vann komfortabelt med 3 - 0.

Men dagens evenemang tar inte slut där...

Efter prisutdelning var det lämpligt att inta lite mat och invänta kvällen serie"final" i damallsvenskan.
Malmö gästade och de nykorade cupsegrarna skulle samtliga jobba under matchen, så de hade gemensam middag och vi andra gick på restaurang.

För att försäkra mig om bra avslutning så köpte jag en dubbel latte på macken vid restaurangen, promenerade tillbaka till arenan och tog plats i solen på den nya stora läktaren.

Otroligt varmt, trots att matchen började 18.00.
Matchen slutade 1 - 1, kanske inte helt rättvist för det gästande laget. Men ok då...

Nu är vi hemma igen och varvar ner inför morgondagens ingenting. Jo, jag ska klippa mig.


Kommentarer
Postat av: Kristina

vilken intensiv dag du har haft. Synd jag ej kan bjuda på kaffe imorgon då du ska klippa dig men medvetslösa patienter är inte så kommunikativa. Det får bli när jag kommit hem och behöver uppmuntran, vilket jag lär behöva. Gb o jag pratade om bg hos henne snart

2011-07-31 @ 21:57:22
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Kristina

vilken intensiv dag du har haft. Synd jag ej kan bjuda på kaffe imorgon då du ska klippa dig men medvetslösa patienter är inte så kommunikativa. Det får bli när jag kommit hem och behöver uppmuntran, vilket jag lär behöva. Gb o jag pratade om bg hos henne snart

2011-07-31 @ 21:57:40
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0