Så lägrar sig friden

En av de lugnare julaftnarna på mycket länge för min del!
Barnen är fantastiska och bidrar både med arbetsinsatser, kunnande, energi och glädje.
Det skulle inte bli så mycket gjort om allt hängde på mig.
Älskar er!
Så här såg vårt julmiddag ut:

Närbild på det godaste: Blanna!
Eftersom vi tillämpar pricipen att alla får säga vad de vill ha med, så ingick i år t.ex.: chevregratinerad potatis, Ceasarsallad, tunnbrödrullar med pastej /skink-fyllning, västerbottenssill och en del mer traditionella rätter som rökt lax, kryddskinka, vanlig julskinka, rödbetssllad mm.
Måste bara visa granen, i jämföresle med 2010 års version av julträd:

Efter maten (och disken, som också gick snabbt), var det dags att beta av julklapparna.
Många roliga, en del med rim vilket är superkul.
Medan vi klappade, passade jag på att dricka kaffe ur min farmors fina koppar.
Sedan ringde vi runt lite till släkten för att önska God Jul.
Min kusin ringde förra året och sa i förbifarten att min pappa alltid ringde till dom på julafton (till sin syster), så den traditionen kan vara roligt att fortsätta med.


Nu verkar alla ha gjort kväll, alla ljus är släckta och jag är skönt trött.
Ser fram emot juldagen, som i stort sett bara har fördelar:
  • alla slöar och har böcker eller andra julklappar att njuta av.
  • middagsmat är inget problem, bara att värma och sätta fram
  • inget som behöver göras eller vara färdigt
  • julpussel som ska komma igång (vi har sprätatt det, och rapporter kommer)
Så... nu börjar årets lugnaste dag!
(jag inleder den med att sova :-) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0