Ledig dag i advent

Lediga dagar i advent fungerar annorlunda än andra lediga dagar.

Nu är det sikte på julen!

Surdegsdottern och jag hade bestämt att åka in till stan för att börja röja i önskelistorna.

Efter en lite klen start bestämde vi att det var dags för kaffe.

En latte på stadens anrika konditori bättrade på humöret och vi kunde gå på igen med förnyad ork.

Började med att köpa en skjorta till mig själv :-)

Sedan fick vi en del napp så det rasslade på lite med inköpen (ja i börsen också)

Igår köpte vi gardinstänger och gardiner till vardagsrummet och matrummet.

Gardinutbudet var inte särskilt stort, priset var dock ok så vi sa att det duger i år.

Vitt, silver och änglar blev det.

Som vanligt är längden ett problem.

Vi har 2.50 i takhöjd, vilket innbär att standardgardiner på 2.20 är för korta och 2.50 är för långa.

Dom vi köpte var 2.40, så nu måste jag korta dom.


Tagit paus för att titta på damernas handbolls-VM, Sverige - Danmark.
Innebandyspelarna är i norra grannstaden, men det finns ingen live-bevakning vad jag kan se :-(

Kommentarer
Postat av: Kristina

Här händer det saker ser jag. Nåla upp gardinerna om du inte hinner sy, så har jag gjort med alla julgardiner. Vad duktiga ni är

2011-12-09 @ 23:00:16
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0