Nä nu...

Sista dagen av semester för den här gången.
Dagen började mest som alla andra.
Plocka ur diskmaskinen.
Hämta tidningen (inte alltid jag).
Frukost.
Morgontidningen lusläses, särskilt gärdsgårdsserierna i fotboll.
Kaffe sätts på.
Frukosten plockas bort.
Koppen med FMK görs i ordning.
Allt bärs in  till base camp (soffan i vardagsrummet).
Nu ska tidningens aktuella förströelser avverkas.
Sudoku & lilla krysset med anagram.

Idag dök det upp ett intressant ord i krysset igen: FANEN .

Enligt Wiktionary kan fan i betydelsen beundrare böjas så här:

men FANEN finns inte angivet.

Jag är ingen språkpolis, men blir irriterad på tveksamheter i korsord.

Jag har mycket att ojja mig över, eller hur....?!

 

Igår när jag småstädade fick jag ett psykbryt på fulmattan, så idag bär det iväg för att fixa en annan lösning.

Vad som helst nästan.

Barnafadern som är lite mer systematisk (barnen skrattar) tog fram tumstocken för att ha lite faktaunderlag vid impulsshoppingen.

Måste snögga till mig först.

Bild på inköpet utlovas.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0