Inte bara ingenting

Idag fick jag ett ryck och började ta hand om alla blomkrukor som samlats på hög(ar), under rätt många år.

I garaget stod flera pappkartonger fulla med lerkrukor, ytterkrukor och planteringskrukor.

I garaget fanns oxå en garderob med blomrelaterade saker: fat, krukor, sålådor, redskap, gräsfrö, gödning...

DESSUTOM står det en garderob på schabraket som också innehöll ytterkrukor, planteringskrukor och blomfat.

Samma garderob innehöll också
* 14 fotbollar i varierande skick,
* basketboll,
* volleyboll,
* tre par barnstövlar (nostalgi),
* två par rullskridskor,
* skydd för rullskridskoåkning,
* en riktigt(!) cykelkorg,
* en cykelsits för dockor,
...

Det svåra med sånt här att man lätt fastnar i både minnen och beslutsångest.

Känns konstigt att kasta barnens pyttesmå stövlar, mina handmålade korgar i äggoljetempera och riktiga ytterkrukor och annat som ser helt ok ut.
Hur många krukor behöver man spara för att kunna plantera om sina krukväxter?
Många ytterkrukor är helt ok, men kan man inte tänka sig att sätta dom i fönstret så....
Nu blir det en tur till till IL recycling, tisdag är nästa tillfälle tror jag.

Kommentarer
Postat av: Kristina

oj vad energisk du blev. Jobbigt men härligt få det gjort. Förstår nostalgin mm Ser att du inte kan sola idag men en fin dusch kan man ju alltid få. Nu ska supersega jag fara till sjukhuset Ha en bra dag

2011-08-08 @ 08:43:53
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0