Det drar ihop sig

Med snabba kliv närmar sig jobbet.
Känner verkligen ingen lust för det just nu.
Men det brukar bli bättre när man väl är där :-)
Trevliga arbetskamrater hjälper verkligen upp dagarna, tack och lov.
Idag har jag varit iväg till återvinningscentralen (ÅVC) med alla krukor, gummistövlar och dessutom en massa gipsplattor som stått i garaget och sunkat till sig.
Mitt första soffbord gick också till de sälla jaktmarkerna.
Bambubordet med glasskiva, som jag köpte när jag flyttade för att läsa på universitetet. Fick tag i en sommarmöbel på sensommarrean. Soffa, två fåtöljer och bord i bambu. På köpet ett litet runt bambubord, med frostad glasskiva.
De har farit runt till alla möjliga boenden i familjen och bekantskapskretsen.
Snacka om att de gjort rätt för sig.

Maten är som alltid ett problem, men barnen föreslog hemgjord pizza. Ok! Efter att tjejerna hade bakat bullar satte jag igång med pizzan.

Sedan tittade vi på Malmö - Umeå, som visades på TV. 1 - 1 även i returen, fast Umeå spelade bättre idag.

Efter middagen fick jag ett litet tok-il och damsög och bestämde mig för att byta alla bordsdukar.
(måste nog tillstå att vissa hade legat sedan födelsedagarna i våras :-( )

När det var gjort insåg jag att knallrosa blockljus inte passade så bra till min marinblå löpare.
Helt oväntat kastade jag mig i bilen för att botanisera i Kompes ljusavdelning.
Det fanns de mest otroliga färger, men ingenting i närheten av blått :-(
Så vad göra?
Trots min ganska begränsade kreativa förmåga, fick jag lov att dekorera vita ljus, ...
Får väl försöka fixa snygga blå ljus på annat håll.
Men det duger för nu.
Nu sitter jag med en kopp grönt te och försöker förtvivlat hitta något uthärdligt att titta på på TV.
Ingen framgång...
Blir ett gammlat Navy CIS så småningom gissar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0