Söndagsbestyr

Regnet öser ner och jag steg upp tidigare än jag hade önskat. Ett av favoritlagen cuppade i närbyn i helgen.

Stort kvinnfall, inte minst i det familjära ledet. Men rutinerade tanten åkte iväg med annan spelare till samlingen,  så barnafadern och jag kunde dra till matchstart. Det gjorde att jag hann börja lite med DN's söndagskryss + kaffe.

Jaja, inte mycket att orda om. Tristast är att de inte får spela ihop sitt "ordinarie" lag, vilket det nu är.

Hemma igen satte vi igång med att göra plats för bilarna i garaget igen. Det har ju varit fönsterverkstad där i sommar. Men nu går båda bilarna in igen.

Sedan stökade barnen fram fika, inte så vanligt att vi fikar numera. Trevligt att kunna sitta alla tillsammans en stund (saknade ju den utflugna förstås, men det är väl bara att vänja sig :-( ).

Sen dags för mat.

Och efter det föll köket på min lott (igen?!). Efter ca 40 minuter gav jag mig. Jag förstår inte att jag drar ner så fruktansvärt. 5 kastruller t.ex.

Fortsatte att streta med söndagskrysset medan dottern jobbade med sin akademiska uppgift.

Morden i Midsommer, tömma diskmaskinen, prata lite kring det akademiska och sedan godnatt till de energiska.

Minst en hemma från skolan i morrn'.


Kommentarer
Postat av: Kristina

snygg uppstädning. Lät du bli universitet idag? Lät som en omväxlande dag trots regnet

2010-09-12 @ 23:45:21
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0