Lördagsmys...

Det är faktiskt lite mysigt att sitta i lugnet på jobbet en lördag.
Fast det är klart att det hade varit ännu mysigare att veta att lördag var en kanondag hemma!
Även om jag inte känner mig stressad av att vara här (snarare tvärtom), så inser jag ju hur mycket som inte händer hemma på grund av att jag inte är där. Och orken TAR slut...

Taxiverksamheten blev lite mer begränsad än förväntat igår,  både bra och dåligt.

Hajkarna orkade inte ladda om för att fara på konfaåterträff. Inledde veckan sjuka, Sovit dåligt & frusit på hajken, sova lite och på golv på återträffen, för att sedan ha viktiga uttagningar på söndag blev helt enkelt för mycket. Trist att allt skulle sammanfalla den här veckan!

Så jag behövde inte taxa in till stan -- mer än vid midnatt :-(

Nu sitter jag här medan domaraspiranterna är på sin första utbildningsdag.

Idag blir det att fotsätta skriva på kappan, måste få ihop ett första utkast så att FF-rådet (Forsknings & forskarutbildnngsrådet) kan börja läsa. Det är ju ett första test på hur innehållet går fram. Bra att någon kan tvingas läsa det man skriver.

Pratade i telefon  med handl. häromdagen, bl.a. om opponent. Han hade en del ruskiga förslag.
Det där är verkligen motsägelsefullt.
Det bästa förslaget skulle vara otroligt hedersamt för mig, men huga så slaktad jag skulle kunna bli av en person jag verkligen beundrar och hyser den största respekt för.

Men det är klart om han tackar ja OCH tycker att det duger så skulle jag bli såååå smickrad!
(och som en sann Fraud misstänka att han var artig)


Kommentarer
Postat av: Kristina

Men vad trist att dom inte for, det var stora famnen på kyrkan igår när de sågs.Hoppas de ändå kan fortsätta träffa dom andra o gå på luff. Jag fick bönesvar, A hade fått ett jättestort no prov framflyttat från senare i veckan till på måndag morgon o visste inte hur han skulle fixa det o att vara på konfan o hade verkligen frågetecken hur han skulle göra, men jag uppmuntrade honom att fara o att skoljobbet denna gång fick gå som det ville, för han hade storpluggat o jag tyckte att konfalägret hade prioritet, så jag bad om ett under, och han kom fr skolan på fred o berättade att no provet flyttats t veckan därpå så nu kunde han åka m gott samvete. Så bön lönade sig.



Låter spännande m opponent o du fixar det jag är inte orolig för det

2010-09-18 @ 15:27:47
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0