Huvudlöst

Matchen igår gick bra, seger med 7-2.

Familjebidragen skötte sig som alltid bra (och jag är inte ett dugg biased!)!

Idag tog jag ordentlig sovmorgon, stadsdottern hann komma hem eftersom hon jobbat på fm., trevligt att se till henne!

Sen slog det mig att jag planerat att baka saffransbröd idag, eftersom vi brukar försöka baka pepparkakor helgen 1:a advent.

Sagt och gjort, bara att börja.

När jag nästan satt i allt mjöl insåg jag att jag glömt själva poängen... saffran!

Hade tagit fram det men inte löst det i degspadet. Va' i hela friden? Allt kändes förgäves... ska man kasta degen eller behöva baka två gånger samma dag?

Nej jag valde att testa en anna lösning: löste saffranet i smält fett och hällde ut det över den kletiga degen, jobbade sedan igenom allt så att det blandades ut i degen. Tyckte inte att det luktade saffran :-(

Men nu var det bara att köra på!

Efter lite provsmakning är det kanske acceptabelt?!
Orkade inte göra om det, får se hur det verkar till helgen.

Kommentarer
Postat av: Kristina

det ser då väldigt bra ut tror lösningen med smälta i fettet var bra, Provsmakat?

2010-11-22 @ 12:48:44
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0