Framåtskridande

Sitter nu på bussen och fördriver tiden med att transkribera lite. Misstänker att mina slavarbetare kan ha problem med dialekten som en av personerna har så jag startade med den själv. Dessutom slipper jag läsa den artikel jag borde ögna igenom...
Men det går långsamt, bara 5 minuter än så länge. Finns en pinsam detalj med detta: Gick in på stadsbiblioteket i Gävle för  att ha någonstans att sitta, frågade och fick en bra arbetsplats med strömförsörjning. Pluggade i hörlurarna och satte igång. Efter ett (ganska långt) tag kom bibliotekarien och sa att allt ljud gick ut i biblioteket och att om jag skulle fortsätta kunde hon sätta mig i ett eget rum!  Jag fattade ingenting eftersom jag hade ljud i hörlurarna och det brukar vara antingen eller... Men nej, jag hade inte tryckt in kontakten tillräckligt hårt så mycket riktigt gick ljudet ut både i lurarna och lokalen. PINSAMT!!!!!
Nu har jag tillgång till både bredband och ström på bussen. Det sitter två uttag ovanför varje säte, så det är bara att plugga in strömkabeln. Bredband har jag med själv! OCH jag har tryckt in kontakten!! och kollat att det inte hörs någon annanstans!!


Kommentarer
Postat av: Kristina

pinsamt men det var ju inga farliga grejer som basunerades ut. Lycka till med resten av resan. Vi kanske kan ses ngn gång när du har tid o ork

2010-03-17 @ 18:45:16
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0