I eftervärmen

Fick en liten bonusstund ute i solen och klämde ner mina stackars plantor + de perenner jag fått av GodaVännen. "Blev tvungen" att sitta en stund i solen medan jag inväntade mera jord. Inte helt fel, all vind hade lagt sig så det var jätteskönt.

Varje år tror jag att min Hosta har gett upp, men så småningom tittar den upp i alla fall. Den är fortfarande bara i form av små spjut, men den kommer säkert...
Min stackars bondsyrén ser inte ut att bli något särskilt stort heller. Har haft den rätt många år (morsdagpresent), men det blir bara 5-10 blomställningar och den är väldigt kort i rocken. Hur som helst kunde jag lukta på den och bli lite glad av det.
Har tagit upp en ny rabatt i skogskanten, jaa egentligen var det ett misstag för jag råkade välta skottkärran när jag skulle frakta bort gammal jord som jag skulle kasta på komposten. Men nu har jag satt astrar där, både plantor och perenna :-) Man måste se det positiva i tillfälligheterna.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Det ser ju riktigt fint ut.Skönt att du fick en liten solstund. Gläds att jag kunde dela med mig.Behöver du någon daggkåpa?

2010-06-16 @ 21:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0