Det gäller att: hålla igång

I väntan på att solen ska bestämma sig för att göra lite solningsläge åt stackars benvita mig, så sitter jag med mina intervjuer och försöker "tagga" dom.
Känns verkligen knepigt, men det kanske blir bättre när jag kan titta på mina noteringar över flera samtidigt.

Den jag läser nu är rätt jobbig och jag minns att jag nästan blev irriterad på IP (intervjupersonen) under intervjun. Personen ifråga verkar inte vilja svara på mina direkta frågor ens.

Jag vill prata om principer, men IP pratar bara om kurser. "Nej det gör vi inte på den här kursen", "Jag tycker inte riktigt att det är fokus på den här kursen", "det är ju lite olika studenter i den här kursen"... Ganska irriterande när jag frågar om hans personliga syn på OO.

Nåja, negativa resultat är också resultat. En tolkning skulle kunna vara att IP är osäker och inser att detta inte görs på något bra sätt. Jag försökte verkligen vara neutral och inte antyda något om vad som är viktigt och dessutom valde jag medvetet så neutral vokabulär som möjligt för att inte påverka någon.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hemma eller på jobbet?

Hoppas du får ut ngt av intevjun i alla fall. Fortsatt trevlig midsommar

2010-06-26 @ 13:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0