Så är jag här igen

Trivs bra med att få rå mig själv på morgonen. Här i huset är det stillsamt och tyst. Jätteskönt!
Saknar dock morgonsnacket med kontorsgrannen.
Fördelen med att vara här själv är att inga trevligheter bryter koncentrationen. Kortare pauser, paus i förhållande till arbetet.

Men lite ensamt ibland.

Hamnade i bryderi igår igen!! Fick tag i en karta över den kvalitativa världen.
Som jag längtat efter det!
Men inte blev jag klokare :-(

Jo, kanske, för jag inser att tiden går och nya metoder kommer till. Innehållsanalys kan ju vara både kvantitativ och kvalitativ och möjligen hade den kvalitativa inte kommit in på den där kartan.

Var ju en sväng till UB och lånade på mig ett par referenser, varav jag inte fattade ett jota i den ena (som var två) och hittade kartan i den andra (en riktig superkändis i branschen, "Citerat av 25606" säger Google Scholar).






Jaja, dags att ta i det obehagliga då: diskussionen!
Där borde kanse ingå Trustworthiness??










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0