Dags igen...

... för en ToDo-lista.

I november gjorde jag en ToDo-lista, som såg ut så här :
  1. Lite mer data-mining på Paris-materialet
    (fråga inte om Spearmans rank correlation)
  2. sammanfatta den gjorda enkäten (8 svar t.om. igår)
  3. kondensera lic-arbete till ca 20 sidor för publikation
  4. översätta enkäten till svenska
  5. konstruera intervju underlag
  6. skaffa intervjuoffer :-)
  7. planera resor
  8. gräva fram typexempel att använda vid intervjuerna
  9. ...
  10. ...
  11. didaktikuppsatsen (som tyvärr inte avancerar i listan)
1. Ursprungsartikeln från Paris är nu publicerad och en uppföljare på 20 sidor inskickad till tidskrift.
2. & 3. är sorgligt nog inte åtgärdade alls.
4. är inte längre på tapeten
5.-7. Intervjuerna påbörjade, men det är svårt att få svar från gymnasielärare :-(
8. Exempel valda, men det tar alldeles för lång tid att ta upp det i samband med intervjuerna (som hittills tagit ca 50 minuter/person)
11. Särskilt nöjd är jag att didaktikuppsatsen är inlämnad (16/12-09), har dock inte fått någon feedback ännu!!
Skulle också få lite direktiv för moment 2, som jag bestämde mig för att slutföra eftersom det mesta arbetet låg i moment 1 OCH jag skulle kunna passa på att få poäng för att läsa en bok som jag hur som helst vill läsa.

Så hur ser den dagsaktuella listan ut?
  1. Försöker läsa artiklar kring exempel & lärande (jättehög att beta av....)
  2. Går Nordisk kurs i Engineering Education Research (EER), inte så betungande så här långt
  3. Gör intervjuer så snart det passar informanterna (2 gy + 1 univ = 3 gjorda)
  4. Transkribering (1 gjord, 2 utlagda på entrepenad)
  5. Sammanfatta den gjorda konferens-enkäten (tveksam nytta?!)
  6. Kondensera lic-arbetet till ca 20 sidor för publikation (måste börja med en struktur)
Bara för att det blir färre punkter i listan betyder det inte att det är mindre jobb :-(


ResearchFraud (varför kan jag inte ladda upp min bild???)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0