Finnglish

Som vanligt när man blir trött, börjar man lägga märke till oväsentliga saker.
En finsk-engelsk tolk:
  • spe-söl== special
  • faamiljaar == familiar
  • iits == each
  • tiitser == teacher
Försökte backtracka mina observationer från Paris, men jag verkar inte ha lagt ut dom och har inte med den anteckningsboken hit, så om jag kommer ihåg det får det bli sen.

Inte riktigt den ljusa finska design jag hade väntat mig, ganska avskalat och lite slitet.

Hemma verkar familjen vara om inte på bättringsvägen, så i alla fall inte sämre. Skönt om det inte blir mer än så här.

I morgon eftermiddag (17 typ) blir det poster-"presentation", vad det nu kan tänkas betyda. När jag skickade in min (mycket) sena förfrågan var det 4 postersrar inklusive min, nu ser det ut att vara två totalt. Ingen risk att de inte hinner se min alltså!

Konferensen är gemytlig, på deltagarlistan är vi 37 deltagare, trivsamt! Har träffat ett par tidigare.

 


Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad skönt att du är ute i bloggvärlden så jag har ngt att sysselsätta mig med. Lät inge bra med influensan, hoppas att du ej blir drabbad. Den lille har varit halvseg av sprutan, den store mår bra än så länge. Vad tur att det ej bara är din poster utan att ni är två. Lycka till

2009-10-30 @ 19:23:50
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0