Reliabilitet & Validitet

Detta är komplicerat.
Reliabilitet = rekonstruerbart, tillförlitlighet i utförandet, dvs. yttre faktorer måste minimeras
Validitet = mäter jag det jag säger mig mäta? Är den fråga jag ställer relevant för det jag påstår mig undersöka?
Nu ska jag börja fila på en intervjuguide till mig själv :-)
  • Hur mycket ska man informera om, man vill inte föregå frågor och ge ledning för svar heller....
  • hur antecknar man utan att det stör?
  • när 17 är det lämpligt att göra intervjuerna, inte i slutet av terminen i alla fall, vilket innebär att det för min skull borde bli så snart som möjligt i början av VT10
  • måste beställa ett fickminne också (har ju pengar  eftersom jag fick stipendium!)
Har inte lycktas få igång adventsljusstaken (en sån där billig 5-armad), har bytt tre lampor men det hjälpte inte, så jag har nöjt mig med den lilla slingan.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till.Har du en mätare så du kan kolla spänningen i ljusstaken?

2009-12-04 @ 11:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0