Jag är en Gris

Min lilla vän V kallade mig gris, hon är själv en get "på det kinesiska språket". Och döm om min förvåning: enligt kinerserna är jag född i grisens år!
Vad kännetecknar då en sådan person (för jag är ju inte ensam direkt):
Grisar är varelser med stor godhet inombords. Att glädja andra är vad som uppfyller Grisens dag, och det görs ofta och gärna. Grisar, i motsats till vad som sägs i västerländsk kultur, anses vara mycket intelligenta, och kanske är de klokast av alla de tolv djuren. De spenderar aldrig mycket på sig själva, varken tid eller pengar och kan därför ibland uppfattas av andra som slarviga.
Grisar har ofta stora bekantskapskretsar som de spenderar all sin tid med, när de inte är hemma hos familjen. Just familjen är Grisens enda svaga punkt, då de ofta kan lägga för stor vikt vid att allting skall gå som de har planerat. Detta kan leda till depressioner och ledsamhet, särskilt då om man inte regelbundet träffar familjen vid matbordet och umgås. I slutet av året tackar Grisen för det år som har varit, samtidigt som han välkomnar det nya.


Stämmer det?
Tja, jag har en kaffemugg med en glad gris på (Grisar är varelser med stor godhet inombords)






Kommentarer
Postat av: kristina

ja detta med godhet stämmer perfekt, likså gläder andra ofta och gärna o är intelligent

Dessutom så offrar du mkt tid på andra o mindre på dig själv. Slarvig är du inte så det misstämmer. men en klok o duktig o varmhjärtad gris

2009-08-14 @ 23:30:02
Postat av: kristina

men glömde säga att jag tror ju ej på kinesisk astrologi eller astrologi överhuvudtaget

2009-08-14 @ 23:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0